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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorAndy Mamallacta, Sisa Piedad-
dc.date.accessioned2022-10-07T17:20:32Z-
dc.date.available2022-10-07T17:20:32Z-
dc.date.issued2020-04-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/jspui/handle/123456789/27-
dc.descriptionThe investigation was carried out Bar Platinum Discotheque, located in Tena City, with the purpose of elaborating a strategic plan that would allow the company to position itself in the local market and increase the publicity and diffusion of the products and services offered by Bar Platinum Discotheque. The research was based on the use of the scientific, inductive, deductive, statistical and analytical method, an interview was also applied to the General Manager of the Discotheque, a market expansion survey carried out on the population of Tena, so that information was derived of vital importance that allowed internal analysis of the company and the exact determination of its existing strengths and weaknesses in its structure and operation. Through the market expansion survey of 214 people, it was established that 30% prefer the quality and assistance of the service, 29% affirm that they like food and drinks as a service, 60% prefer pilsener beer, 90% want to receive information from via Facebook. The external analysis diagnostic was carried out which was supported by the analysis of the five forces of Porter and the analysis of the political, economic, social and technological factors which allowed establishing the main opportunities and threats of the Bar Platinum Discotheque. Based on the FODA analysis, it was possible to specify the high impact assessment matrix through which the strategic objectives were established, detailing the goal, strategy, policy, tactics, activities, responsible, time and budget of the materialization of the marketing plan. Finally, the non-existence of a strategic plan in the Bar Platinum Discotheque was concluded, as well as a business philosophy that clearly reflected the business image, lacking marketing strategies and a limited dissemination of the products offered.es
dc.description.abstractLa investigación se llevó a cabo en la Discoteca Bar Platinum, ubicada en la Ciudad de Tena con el propósito de elaborar un plan estratégico que permita posicionar a la empresa en el mercado local e incrementar la publicidad y difusión de los productos y servicios ofertados por la Discoteca Bar Platinum. La investigación se sustentó con la utilización del método científico, inductivo, deductivo, estadístico y analítico, también se aplicó una entrevista al Gerente General de La Discoteca, una encuesta de ampliación de mercado realizada a los habitantes del Tena, de modo que se derivó información de vital importancia que permitió analizar internamente a la empresa y determinar con exactitud sus fortalezas y debilidades existentes en su estructura y funcionamiento. Mediante la encuesta de ampliación de mercado de las 214 personas se logró establecer que el 30% prefiere la calidad y asistencia del servicio, el 29% afirma que les agrada como servicio los alimentos y bebidas, el 60% prefiere cerveza pilsener, el 90% desea recibir información a través de Facebook. En base al análisis FODA se pudo concretar la realización de la matriz de valoración de alto impacto a través de la cual se estableció los objetivos estratégicos en los que se detalla la meta, estrategia, política, tácticas, actividades, responsable, tiempo y presupuesto de la materialización del plan de marketing. Finalmente se concluyó la inexistencia de un plan estratégico en la Discoteca Bar Platinum, así como de filosofía empresarial en la que se plasme con claridad la imagen empresarial, adoleciendo de estrategias de marketing y de una limitada difusión de los productos ofertados.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesISTT-TIC-ADM-0022-2020;-
dc.subjectPlan estratégicoes
dc.subjectDiscotecaes
dc.subjectEntretenimiento nocturnoes
dc.subjectDemandaes
dc.subjectCrecimiento del mercadoes
dc.titlePLAN ESTRATÉGICO PARA LA DISCOTECA BAR PLATINUM UBICADA EN LA CIUDAD DE TENA.es
dc.typeThesises
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