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dc.contributor.authorTanguila Tapuy, Sheyla Katty-
dc.date.accessioned2022-10-07T15:19:26Z-
dc.date.available2022-10-07T15:19:26Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/jspui/handle/123456789/20-
dc.descriptionThis research lies in a marketing plan for the positioning of the Javier Minimarket, which is located in the community of Santa Rosa in the Talag parish, which positions itself as a business unit that offers basic necessity products and, in the same way, improves and boost sales by meeting customer needs. To fulfill the objective of the Javier Minimarket, it is necessaryto carryout a Marketing Plan as a strategyto reach the market and increase sales, for this it is necessary to know the market that it intends to serve, investigación hits tastes and preferentes that they wish to obtain. Market research, this considers the objectives, methods, type of research, population and sample, techniques and instruments used, design of applied questionnaires, tabulation, analysis of results obtained field information and corresponding conclusions of the study carried out. It was determined that 14% of the population does not know the business unit in which the strategies were used through advertising since 62% of the population considers that advertising is very important to be able to acquire products that they offer and in the which has a high degree of positioning in the market.es
dc.description.abstractEsta investigación radica de un plan de marketing para el posicionamiento del Minimarket Javier que está ubicada en la comunidad de Santa Rosa de la parroquia Talag, el plan de marketing permitirá a la unidad de negocio posicionarse en el mercado y de la misma manera, a mejorar las ventas. Para cumplir con el objetivo del Minimarket Javier es necesario realizar un Plan de marketing como estrategia para llegar al mercado e incrementar ventas, para este es necesario conocer el mercado que pretende atender investigando sus gustos y preferencias que desean obtener. La investigación de mercado, en esta se considera los objetivos, métodos, el tipo de investigación, la población y muestra, las técnicas e instrumentos usados, diseño de los cuestionarios aplicados, la tabulación, el análisis de resultados obtenidos de la información de campo y las correspondientes conclusiones del estudio ejecutado. Se determinó que el 14% de la población no conoce la unidad de negocio en la cual se utilizó las estrategias por medio de la publicidad ya que 62% de la población considera que la publicidad es muy importante para poder adquirir productos que ofrecen y en la cual tenga un alto grado de posicionamiento en el mercado.es
dc.language.isoeses
dc.relation.ispartofseriesISTT-TIC-ADM-0002-2020;-
dc.subjectMarketinges
dc.subjectInvestigación de Mercadoes
dc.subjectEstrategiases
dc.subjectPosicionamientoes
dc.titlePLAN DE MARKETING PARA EL POSICIONAMIENTO DEL MINIMARKET JAVIER DE LA PARROQUIA TALAG, DEL CANTÓN TENA.es
dc.typeThesises
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